radzilow.pl X

Grafik odbioru odpadów segregowanych

Grafik odbioru odpadów niesegregowanych

 
Gimnazjum w Radziłowie
ul. Sportowa 1
19-213 Radziłów
tel. 86 273-60-14
e-mail: radzilow@interklasa.pl
Strona www:www.radzilow.net
Szkoła Podstawowa w Radziłowie
ul. Sportowa 1
19-213 Radziłów
tel. 86 273-60-05
e-mail: spradzilow@poczta.onet.pl
Strona www:www.radzilow.eu
Szkoła Podstawowa w Słuczu
Słucz 114
19-213 Radziłów
tel. 86 273-61-96
e-mail: szpslucz@op.pl
Strona www: spslucz.edupage.org, www.slucz.cba.pl
Szkoła Podstawowa w Kramarzewie
Kramarzewo 1
19-213 Radziłów
tel. 86 273-60-12
e-mail: spkramarzewo@op.pl
Szkoła Podstawowa w Klimaszewnicy
Klimaszewnica 41
19-213 Radziłów
tel. 86 273-65-17
e-mail: dyrspklimaszewnica@wp.pl
Szkoła Podstawowa w Mścichach - zlikwidowana z dniem 31.08.2015
 
Szkoła Podstawowa w Okrasinie
Szkoła Podstawowa w Łojach - Awissa
Szkoła Podstawowa w Rydzewie Szlacheckim
Szkoła Podstawowa w Glinkach

Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. - "Wyprawka szkolna"

Wprowadził Łukasz Rutkowski (admin) dnia [PUBL_DATE]
Oświata >>

Kuratorium Oświaty w Białymstoku przypomina, że uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej zostały wyodrębnione i zagwarantowane środki w budżecie państwa w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. - "Wyprawka szkolna".

Zasady udzielania pomocy finansowej określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 21 czerwca 2012r. (Dz. U. poz. 706). Rozporządzenie obowiązuje od 6 lipca 2012 r.

W roku szkolnym 2012/2013 programem będą objęci uczniowie rozpoczynający edukację szkolną:

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników przysługuje:

Dofinansowanie zakupu podręczników będzie wynosić:

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Wniosek składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013. Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły.

Rodzic (opiekun) do wniosku dołącza zaświadczenie o wysokości dochodów lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego. W uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego.

W przypadku ubiegania się o pomoc dla uczniów słabowidzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, do wniosku zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

W przypadku uczniów pochodzących z rodzin, gdzie dochód przekracza 351 zł netto do wniosku – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.

Dyrektor szkoły, w tym szkoły prowadzonej przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne, sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy i przekazuje ją odpowiednio wójtowi gminy, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły.

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, przekazuje środki na dofinansowanie zakupu podręczników na rachunek bankowy szkoły prowadzonej przez gminę. W przypadku szkól prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego inne niż gminy, osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne, koszty zakupu podręczników zwraca odpowiednio wójt, burmistrz lub prezydent miasta, właściwy ze względu na siedzibę szkoły.

Dyrektor szkoły po otrzymaniu środków zwraca rodzicom koszty zakupu podręczników do wysokości wartości pomocy po przedłożeniu dowodu zakupu, którym jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica lub opiekuna prawnego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników z zawartą informacją, iż opisane wydatki rozliczone zostały tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. –"Wyprawka szkolna".

W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników zwracane są rodzicom uczniów do wysokości wartości pomocy po przedłożeniu potwierdzenia zakupu podręczników. Potwierdzenie zakupu w tym przypadku powinno zawierać imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę i datę zakupu oraz czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu, na podstawie faktury VAT oraz listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki.

Ponadto przypominam, iż w przypadku szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych oraz szkół ponadgimnazjalnych, w tym specjalnych, gmina, na terenie której znajdują się wyżej wymienione szkoły, zwraca się do organów prowadzących te szkoły o udzielenie informacji o liczbie uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy z programu.

Bardzo proszę o poinformowanie dyrektorów podległych Państwu szkół oraz rodziców o możliwościach związanych z uczestnictwem w programie.

 

PODLASKI KURATOR OŚWIATY
/-/
mgr Jerzy Kiszkiel

Ostatnio zmieniony: 13/07/2012 at 07:00

Powrót

Wersja do druku


Polecane strony: Podlaski Urząd Wojewódzki | Starostwo Powiatowe w Grajewie | Miasto Grajewo | Miasto i Gmina Szczuczyn | Miasto i Gmina Rajgród | Gmina Grajewo | Gmina Wąsosz | Gmina Przytu�y

Urząd Gminy Radziłów © 2008-2013
19-213 Radziłów, Plac 500-lecia 14
tel. 0-86 273-71-10, fax 0-86 273-71-11